GLADYS


Gladys

(φωτ. Fred)

Αναπτύσσει την δημιουργικότητά της μέσω του φωτογραφικού μέσου από τις αρχές των 80’s.
Το 1987 χάρη στη χορηγία «Villa Medicis hors les murs» πηγαίνει στην Ιαπωνία για να δουλέψει σε ένα φωτογραφικό πρότζεκτ: γυμνό με καλλιγραφία. Ο τίτλος της σειράς είναι «Mamonakou».
Το 1989 κερδίζει το βραβείο Niepce. Οι φωτογραφίες της εκτίθενται στο Palais de Tokyo, στο Παρίσι.
Οι φωτογραφίες της έχουν εκτεθεί σε πολλές γκαλερί στη Γαλλία και τον υπόλοιπο κόσμο: Παρίσι, Λυόν, Τουλούζ, Μπορντώ, Φράιμπουργκ, Κολωνία, Λονδίνο, Γενεύη, Νέα Υόρκη, Τόκυο...
αγοράστηκαν από πολλά ιδρύματα και μουσεία και δημοσιεύτηκαν σε πολλά βιβλία.
Το 2007, κερδίζει το βραβείο «Woman Artist 2007» από φίλους του Εθνικού Μουσείου για τις Γυναίκες στην Τέχνη, στην Ουάσιγκτον.
Έχει παρουσιάσει δυο αναδρομικές εκθέσεις:
2005, L’imagerie, Lannion, "Table des matieres 1980-2005"
2007, Toulouse, Galerie du Chateau d’Eau, "Table des matieres 1980-2007
Φωτογραφίες και πλήρες βιογραφικό: http://www.gladys.fr


ΑΣΠΡΗ ΠΕΤΡΑ ΞΕΞΑΣΠΡΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΞΕΞΑΣΠΡΩΤΕΡΗ
Αυτή η φράση θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της σειράς των φωτογραφιών για την Ελλάδα διότι εκφράζει τη λευκότητα και τη φωτεινότητα της πέτρας, που γίνεται ακόμη πιο άσπρη και λαμπρή κάτω από τον ήλιο.
Για εμένα οι πέτρες είναι ζωντανές και όχι νεκρές!
Η σειρά των φωτογραφιών για την Ελλάδα έγινε τις πιο ζεστές και φωτεινές ημέρες του καλοκαιριού.
Στην Ελλάδα αναγνωρίζω τη μεσογειακή μου καταγωγή: ο χώρος, η θάλασσα, το δυνατό φως του ήλιου, η συνεχής παρουσία της ζέστης.
Στη δουλειά μου η σχέση του ανθρώπου με τη φύση είναι πάντα σημαντική: αντιστοιχίες, αναλογίες, μιμητισμός του ανθρώπου και της φύσης: πετρώματα, φυτικός και ζωικός κόσμος. Για παράδειγμα η σειρά «Το αντίστροφο του προσώπου» (ή «το άλλο πρόσωπο του προσώπου») τα κρανία μοιάζουν με πέτρες, με φυτά κλπ.
Η σειρά της Ελλάδος συνδέεται με τη δουλειά μου με τον αυτόν τον τρόπο.
Η διαφάνεια του φωτός που αντανακλάται στο νερό, η δύναμη του ήλιου μετατρέπει κάθε πέτρα, κάθε σώμα σε γλυπτό.
Το δυνατό και δυναμικό φως του ήλιου στην Ελλάδα το καλοκαίρι, που αντανακλάται στις πέτρες, το νερό, τον αέρα, τους ανθρώπους, προκαλεί ένα πνευματικό συναίσθημα που με ανάγει στην αρχαία Ελλάδα με τις αρχαίες της θεότητες. Στην μυθολογία οι άνθρωποι συνδέονται με τους θεούς και θεότητες της φύσης. Είμαι πεπεισμένη ότι η Ελλάδα φέρνει ακόμη στην επιφάνεια αυτό το συναίσθημα της αρχαιότητας, αν και κρυμμένο πίσω από την καθημερινή ζωή. Για παράδειγμα η σειρά «Κεφάλια».
Κάτω από αυτές τις συντεταγμένες (κλίμα, εποχή, φως, Μεσόγειος θάλασσα) υπάρχει μια διαφορετική αίσθηση του χρόνου και του χώρου, μια αίσθηση της αιωνιότητας.
Αυτό ψάχνω κάθε φορά που πηγαίνω και φωτογραφίζω την Ελλάδα.

περισσότερα...
και περισσότερα...
και περισσότερα...
και περισσότερα...
και περισσότερα...
και περισσότερα...
και περισσότερα...
και περισσότερα...
και περισσότερα...
και περισσότερα...
και περισσότερα...
και περισσότερα...


Στο 18ο τεύχος του περιοδικού ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ δημοσιεύονται φωτογραφίες και κείμενό της

     
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ 
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ - τριμηνιαίο μονοθεματικό περιοδικό φωτογραφίας

διεύθυνση: ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ, ΤΘ 1613, ΤΚ 19003, Πόρτο Ράφτη   -   email: info@antilipseis.gr

© περιοδικό ΑντιΛήψεις, 2005-2009